VDL Enabling Technologies Group is een 'tier-one contract manufacturing partner' met wereldwijde activiteiten. Hun klanten zijn bedrijven die een toonaangevende rol spelen in technisch hoogwaardige productieapparatuur en gebruikers van geavanceerde productielijnen. Door hoge kwaliteit en servicegraad willen zij de verwachtingen van hun klanten overtreffen.
Wat doe je wanneer je een super specialistisch profiel hebt, namelijk een Lead Engineer Mechanical? Dan neem je een all-in pakket van Getnoticed.
Als eerste zijn we van start gegaan met een persona sessie. Tijdens deze sessie moest een beeld gevormd worden van de doelgroep, waarbij waarden naar voren kwamen die opgevangen moeten worden op de landingspagina's en vacatureteksten. Omdat het gaat om een schaarse doelgroep is er gekeken naar zowel nationaal belang als internationaal.
Na het in kaart brengen van de doelgroep zijn de landingspagina's gebouwd, in totaal 8. Door ze doelgroep specifiek te maken is het conversiepercentage het hoogst.
Hiervoor is een omnichannel campagne opgezet waarbij de hele journey in kaart is gebracht en op elke fase van de candidate journey er een andere boodschap gebruikt wordt. De kanalen die hiervoor gebruikt zijn: LinkedIn, Facebook, Instagram, Youtube, CV-Deal (jobboards), Monsterboard en Google ads.
Door gebruik te maken van alle verschillende kanalen kunnen potentiële kandidaten niet om de landingspagina heen. Hierdoor heeft deze schaarse doelgroep geleid tot veel respons. In totaal hebben we 500+ potentiële kandidaten in contact laten komen met de recruiters van VDL.
Verschillende landingspagina's ontwikkeld.
Aantal bezoekers gemiddeld per maand op 1 pagina.
Verschillende kanalen ingezet.
Ontwikkeld voor specifieke targeting.