You can't buy us!

Briljante marketingstrategie of gewoon een beetje lui?

Voor diverse opdrachtgevers ontwikkelen we apps. Een app die je niet wilt downloaden maar wilt installeren op een tablet die dient te draaien op een platform (gemaakt voor smartphones en tablets). Deze platformen worden er in diverse soorten en smaken gemaakt wereldwijd door diverse leveranciers.

Wat ons nu echter verbaasd is dat als je contact opneemt met zo'n leverancier en je vraagt wat hun software kost, dat ze je daar geen prijzen voor geven. Sorry sir we can't tell you?!
Wij vinden dit uiteraard vreemd, want als je ons belt voor de prijs voor een website of een app, dan krijg je een inventarisatie, een prijsvoorstel en als dat voorstel getekend is correspondeert dat voorstel ook altijd nog eens met het factuurbedrag.

Nee nee zeggen ze in Amerika, sorry meneer die prijzen kunnen we u niet zomeer geven. Wij communiceren alleen prijzen met onze eindklanten. Oke, maar wij maken applicaties voor jullie eindklanten en zijn door hun ingeschakeld om de prijzen van jullie software te achterhalen, vervolgens aan te schaffen om daar later onze app op te installeren.

Oke, leverancier A wil niet, dan gaan we toch naar leverancier B. Wij namen contact op met een (tevens Amerikaanse) softwareproducent om te vragen wat hun software zou moeten kosten. Een dag later kreeg ik antwoord: Sorry sir we can't give you our prices, have a nice day!

Zijn wij nou gek of is een "You can't buy us pollicy" briljante marketingstrategie?

 

Tags: Marketing, Strategie

Wil je meer informatie?

Neem contact met ons op, de koffie staat klaar!

Contact opnemen