De laatste week

Na 19 weken is het zo ver: mijn laatste week als stagiair bij The Next Crowd en Getnoticed. Een doorsnee stageperiode was het niet, mede door het thuiswerken in de corona crisis. Maar toch was het een enorm leuke en leerzame ervaring. In deze blog lees je over wat ik onder andere heb gedaan in deze periode en wat ik in de toekomst ga doen.

Bij het schrijven van deze blog heb ik een dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik blij dat ik mijn stage kan afronden en daarmee klaar ben met de opleiding en dus kan genieten van mijn vakantie. Maar aan de andere kant is het jammer dat deze leuke en leerzame periode nu toch echt bijna voorbij is. Ik heb veel kunnen leren van alle medewerkers en heb alle ruimte gekregen om mezelf zelfstandig te ontwikkelen. Ik heb ook mee mogen werken aan verschillende opdrachten zoals:

Recruitment-shop


Op 6 april kwam Robin met de vraag: “Wil je meehelpen aan het opzetten van een recruitment webshop?”. Natuurlijk wil ik dat! We zijn direct begonnen met het opzetten en het vullen van de webshop en de eerste producten stonden al snel online. Het uiterlijk van de webshop kon niet achterblijven, dus hier hebben we ook direct banners en afbeeldingen voor gemaakt. Langzaam maar zeker begon de webshop vorm te krijgen. Op 22 april werd de Recruitment-shop dan ook daadwerkelijk gelanceerd! Nu zijn we bijna drie maanden verder en de webshop staat er goed bij. Het assortiment is flink gegroeid en we hebben al een flink aantal bezoekers gehad! Een gaaf project om aan mee te werken dus!

SEO handleiding voor 2020


In de wereld van SEO zijn er constant veranderingen. Het is daarom belangrijk om je kennis op dit gebied up to date te houden. Hiervoor heb ik in de afgelopen weken een handleiding geschreven over alles wat je moet weten over SEO in 2020. In deze handleiding worden alle belangrijke zaken op het gebied van SEO besproken, zodat je direct hoger kunt scoren in de Google indexatie.

Stageonderzoek


Tijdens deze 5 maanden heb ik me ook bezig gehouden met een stageopdracht. Mijn taak was om erachter te komen hoe de social media kanalen optimaal gebruikt kunnen worden om zo nieuwe leads te genereren. Het doel: 4 nieuwe leads per maand. Tijdens dit onderzoek heb ik de kans gekregen om verschillende klanten te vragen over wat hun mening was wat betreft social media. Deze input heeft me enorm geholpen en het ondersteunt de rest van het onderzoek erg goed. De bevindingen die ik in dit onderzoek deed kon ik ook direct toepassen in de realiteit. Ik kreeg vanuit The Next Crowd en Getnoticed alle ruimte om dit ook daadwerkelijk toe te passen. 
Het resultaat: 6 nieuwe leads binnen 1 dag, en het eindcijfer: 7,6. Een resultaat om trots op te zijn!

All good things come to an end en deze periode hoort daar ook bij. Na deze week is mijn stage voorbij. Hierna ga ik nog 2 jaartjes door met leren en zal ik in september starten met mijn vervolgopleiding in Online Marketing. Maar nu eerst zomervakantie vieren!

Tags:
Door:
| Online specialist in arbeidsmarkt en recruitment marketing - Get.Noticed

Wil je meer informatie?

Neem contact met ons op, de koffie staat klaar!

Contact opnemen