Interne mobiliteit belangrijker dan ooit

Welke vacatures hebben we nog en welke mensen komen er dadelijk beschikbaar? Daar komt het thema “mobiliteit” om de hoek kijken.

Tot maart 2020 zaten we in de krapste arbeidsmarkt die Nederland ooit heeft gekend. Met ruim 280.000 openstaande unieke vacatures was recruitment echt topsport. Vanaf maart werd Nederland ineens geconfronteerd met het bekende Covid-19 virus, ofwel Corona. Thuiswerken, Zoom, Skype en Teammeetings zijn ineens de nieuwe standaard om te communiceren en files zijn er nauwelijks meer in Nederland. De horeca is gesloten, geen evenementen en je haar knippen? Dat kun je zelf regelen. Een vreemde situatie die we met z’n allen nog nooit hebben meegemaakt.

Corona brengt een abrupt eind aan de Nederlandse economische groei voor het eerst in een periode van zes jaar. Het bedrijfsleven wordt geconfronteerd met een directe krimp van 6%.

Even een stap terugnemen, terug naar de tekentafel van recruitment en human capital. Wat betekent Corona nu voor zowel je organisatie als voor je wervingsplan? Welke vacatures zijn er nog over en welke vacatures zijn nu ineens kritisch geworden, die dat eerder wellicht nog niet waren?

Welke vacatures hebben we nog en welke mensen komen er dadelijk beschikbaar? Daar komt het thema “mobiliteit” om de hoek kijken.

Mobiliteit website


Met een eigen mobiliteit website (of platform) maak je inzichtelijk welk talent beschikbaar is of beschikbaar komt binnen je eigen organisatie. En kennis en ervaring van mensen binnen je eigen organisatie die geef je natuurlijk voorrang ten opzichte van externe werving.

De mobiliteitsplatformen van Getnoticed zijn je ideale tool om je interne vraag en aanbod van kandidaten en vacatures bij elkaar te brengen. Voedt ons met welke disciplines je terug wilt zien en wij maken een gebruiksvriendelijk mobiliteitsplatform voor je eigen vacatures en kandidaten in de huisstijl van je organisatie.

Wat is het verschil tussen mobiliteit en outplacement?


Mobiliteit is gericht op je interne organisatie. Je probeert je openstaande vacatures te vervullen met de kandidaten die nu al bij je werken. Kandidaten die nu beschikbaar zijn of boventallig dreigen te worden. Een mobiliteitsplatform is derhalve dan ook niet inzichtelijk voor de wereld, maar alleen voor je eigen organisatie.

Een outplacementplatform is er op gericht om mensen vanuit jouw organisatie door te plaatsen naar een externe werkgever. Recruiters en hr professionals van andere organisaties kunnen op jouw outplacementplatform zoeken naar mensen in bepaalde vakgebieden. Voorbeelden zijn:

  • Finance
  • Monteurs
  • Commercie

Je outplacementplatform leent zich dan ook ideaal om uit te leggen welke competenties je medewerkers hebben. Ook toont het welke referenties de persoon krijgt van zijn of haar leidinggevenden om een zo goed mogelijk beeld te schetsen van de kandidaat in spe.
Een outplacementplatform is juist wel inzichtelijk voor de wereld.

Met begeleiding van de juiste online marketing campagnes worden andere organisaties bewust op het pad gezet om op jouw outplacementplatform naar nieuw talent te gaan zoeken.

Kopen of huren?


Zowel de mobiliteitsplatformen als de outplacementplatformen zijn te koop en te huur bij Getnoticed. Als je weet dat een mobiliteits- of outplacementtraject langer zal gaan duren, adviseren we de aanschaf (koop dus). De prijsrange van het aanschaffen is vergelijkbaar met het aanschaffen van een werken-bij website.

Als je nog niet zeker weet hoe lang mobiliteits- of outplacementtrajecten gaan duren of je weet zeker dat trajecten kort-cyclisch zijn, dan adviseren we de huur van het platform. Voor een vast bedrag per maand begeleiden we de websites en als gewenst de online marketing er omheen.

Neem contact met ons op!

Ben jij geïnteresseerd of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op!

Wil je meer informatie?

Neem contact met ons op, de koffie staat klaar!

Contact opnemen