De slag om schaars talent

‘De slag om schaars talent’. Een uitspraak die in bepaalde organisaties gesprek van de dag is, zo ook bij VDL ETG T&D. Hoewel het aantal vacatures de afgelopen periode sterk gedaald is als gevolg van corona, blijft de vraag naar technische en schaarse profielen onveranderd groot. Hoe trek je als werkgever toch deze profielen aan? VDL ETG T&D en Getnoticed bundelen hiervoor de krachten. Lees in deze blog verder over de uitdagingen in dit project en hoe we deze hebben ingevuld.

Wie is VDL ETG T&D

Maak kennis met het VDL-bedrijf: VDL Enabling Technologies Group! Dit onderdeel van VDL Groep ontwikkelt, produceert en assembleert high tech apparatuur voor onder meer de halfgeleiderindustrie en dunne film afzettingen voor zonnecellen, medische apparatuur, wetenschap en industrie. Wellicht klinkt dit niet bekend in de oren, dus kortom: actief in de technische branche, wereldwijd, maar in Nederland gevestigd op de locaties Eindhoven, Almelo en Hengelo.

Het doel

Het hoofddoel voor dit project betreft het werven van 10 kwalitatieve Lead Engineers en/of Systeem Architecten in de specialisaties Mechanica en Mechatronica. Het mag duidelijk zijn dat we hier te maken hebben met de eredivisie van de werving van actief en latent werkzoekende.

Een goed begin is het halve werk

Voordat campagnes opgezet worden is het van belang dat er wordt ingezoomd op de wensen van de kandidaat en de werkgever. De kunst zit hem er in om de unieke punten van de werkgever, die de medewerker erg waardeert, bekend te krijgen (en andersom). Hoe ziet deze ideale kandidaat eruit? Welke eigenschappen zijn nodig? Wat voor soort achtergrond wordt er gezocht? Maar ook: wat is de kracht van VDL ETG T&D? Waarom wil iemand bij VDL ETG T&D werken?

Vanuit de resultaten van het onderzoek zijn voor elke unieke boodschap en doelgroep aparte webpagina’s gemaakt, deze worden one-pagers genoemd. De content op zo’n pagina bestaat uit een op-de-kandidaat geschreven vacaturetekst met bijbehorend design, foto’s en video’s: dit alles om interactie met de kandidaat te realiseren.

Omdat we latent én actief werkzoekende willen aanspreken, wordt er naast jobboard marketing ook gebruik gemaakt van social media kanalen. Op deze wijze activeren we alle doelgroepen en realiseren we het grootste bereik.

Waarom verschillende url’s

Er zijn 8 one-pagers gemaakt met elk een eigen url om dezelfde functie te promoten. Waarom is hiervoor gekozen?

In Nederland noemen we de betreffende functie ‘Systeem Architect’, terwijl in het buitenland ‘System Engineer’ gebruikt wordt. Twee benamingen voor dezelfde functie. Om ook technici woonachtig in het buitenland te enthousiasmeren is gekozen om Nederlandse en Europese url’s te gebruiken om deze zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de doelgroep in dat land.

Bekijk hier de verschillende one-pagers en laat je inspireren:

Campagne preview

De vacatures van VDL ETG T&D draaien op meerdere jobboards en social kanalen. In onderstaande afbeeldingen zie je een preview van de Facebook en LinkedIn campagne:

De eerste resultaten

Deze zijn nog niet bekend! De campagne draait nog kort. Houd onze kanalen in de gaten en blijf up-to-date.

Wil je meer informatie over onze marketing dienstverlening of ben je op zoek naar een (maatwerk of template) werken-bij site of one-pagers? Elk wervingsvraagstuk verdient een eigen strategie en aanpak, die we graag met jou doornemen. Neem contact met ons op, we bespreken graag de mogelijkheden.

Wil je meer informatie?

Neem contact met ons op, de koffie staat klaar!

Contact opnemen