Zuyderland is op zoek naar nieuwe zorghelden samen met Getnoticed

 

De zorg staat midden in de belangstelling sinds de corona crisis. Naast het bestaande personeelstekort in deze branche is de vraag naar nieuw personeel enorm gegroeid. Tel hier nog eens bij op dat alleen in 2022 er al een tekort zal zijn van 80.000 zorgmedewerkers (bron: SER). Conclusie: de zorg heeft een enorme uitdaging de komende jaren. Zo ook voor Zuyderland. Echter is stilstaan geen optie, lees hier hoe Zuyderland, ook in deze tijden, doorpakt.

Recruitment als kerntaak

De eerste stap voor Zuyderland intern, was het benoemen van ‘’recruitment’’ als kerntaak van de organisatie. Op basis van onze ervaring in andere sectoren met grote schaarste, zien we dat wanneer er focus op recruitment gelegd wordt er ook resultaten worden behaald. Vanuit deze visie is er besloten om de huidige, standaard werken-bij website om te gaan bouwen naar een online recruitment platform waarmee meer en betere kandidaten geworven worden. Om dit te realiseren heeft Zuyderland ons team ingeschakeld.

Werken-bij website à la Getnoticed

Om de kerntaak recruitment optimaal te kunnen uitvoeren is een Top-Notch werken-bij website van cruciaal belang. De huidige werken-bij website van Zuyderland dient daarom hoognodig te worden verbeterd, zodat: 

  • Het verhaal van Zuyderland als werkgever veel rijker wordt verteld, middels tekst, foto’s en video’s;
  • De doelgroepen optimaal bediend worden met webpagina’s die alles vertellen wat de doelgroep interesseert;
  • De nieuwe werken-bij website standaard verbonden is met alle socials, Google en jobboards;
  • De nieuwe werken-bij website verbonden is met de back-end systemen van recruitment (Raet-EasyCruit);
  • Alles meetbaar is, op basis van bronnen, doelgroepen en sollicitaties.

De uitvoering

Om dit project te laten slagen wordt er gestart met een strategie-sessie waarin we de wensen van Zuyderland combineren met onze expertise. De resultaten hiervan betreffen: 

  1. Een optimaal functioneel ontwerp (wireframe).
  2. Een uniek en sterk op interactie gericht design. 

Na akkoord, gaat de bouw van de nieuwe website starten, waarbij ook de koppeling met het ATS (EasyCruit) wordt gerealiseerd. Dit alles is de start van een nieuwe werken-bij website van Zuyderland.

Het doel

De nieuwe werken-bij website van Zuyderland wordt een platform met persoonlijke content, die met een hoge kwaliteit wordt gemaakt door de interne media afdeling van Zuyderland in combinatie met de online recruitment kennis van Getnoticed. Dit resulteert in het bereiken van het einddoel: het werven van nieuwe, kwalitatieve zorg professionals in Zuid-Limburg. Daar werken we gezamenlijk op dit moment ‘’keihard’’ voor!

Blijf up-to-date

Wil jij op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van dit project, volg dan onze socials en de nieuwsbrief.

Wil jij zelf ook uitblinken in recruitment? Neem dan eens contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden met jou.

Wil je meer informatie?

Neem contact met ons op, de koffie staat klaar!

Contact opnemen