Hoe kunnen we je helpen?

Nieuwe mogelijkheid binnen Google Ads: beeldextensies

Nieuwe mogelijkheid binnen Google Ads: beeldextensies
07-06-2021

Wie als marketeer een beetje heeft opgelet, weet dat Google sinds kort een nieuwe, maar vooral gave mogelijkheid op de markt heeft verwelkomd. Het is namelijk nu voor adverteerders mogelijk om door middel van beeldextensies extra kracht bij te zetten aan de zoekadvertenties.

Wat is een beeldextensie?

Voordat we dieper ingaan op waarom de beeldextensies zo tof zijn om te gebruiken en hoe we deze kunnen inzetten om de recruitment doelen binnen de organisatie te bereiken, gaan we allereerst in op wat een beeldextensie nou eigenlijk precies is.

Zoals menig marketeer weet, is dat je binnen Google Ads bij het aanmaken van tekstadvertenties gebruik kunt maken van allerlei extensies. Denk aan het toevoegen van sitelink, highlight en oproepextensies. Met deze extensies kun je ervoor zorgen dat de aangemaakte zoekadvertentie nog beter uitgelicht wordt en opvalt onder de doelgroep. 

Door gebruik te maken van de nieuwe beeldextensie kunnen adverteerders zelf relevante afbeeldingen toevoegen aan de gemaakte zoekadvertenties. Op deze manier kun je de gemaakte advertenties kracht bij zetten en is de doelgroep eerder geneigd om door te klikken op de zoekadvertentie. Deze beeldextensie zou bijdrage aan een stijging van de CTR; gemiddeld zo’n 10 tot 15%, meldt Google.

Beeldextensies inzetten voor recruitment doeleinden

De meeste bedrijven weten dat bij het werven van nieuw jong of ervaren volwassen talent, concurrentie een belangrijke rol speelt. Zeker wanneer je op zoek bent binnen een kleine maar erg gewilde doelgroep. Het is dan van belang dat je goed opvalt op Google, zowel organisch als via de betaalde advertenties.

Voordelen van de beeldextensies: 

  1. Door gebruik van beeldextensies kun je direct de aandacht van een bezoeker trekken. Door een relevante afbeelding te koppelen aan de tekstadvertentie, krijgen werkzoekende of latent werkzoekende een direct beeld bij de organisatie en de functie.
     
  2. Wil jij graag meer opvallen tussen de concurrenten? Beeldextensies zorgen ervoor dat jij een stap voor kunt zijn! Hoe relevanter jouw afbeelding is in combinatie met de advertentie, hoe meer kans jij hebt tussen de concurrenten. 
     
  3. Zou jij graag bekender willen worden onder jouw doelgroep? De nieuwe extensies zorgen voor directe branding van jouw organisatie! Je blijft namelijk met relevante afbeeldingen continu zichtbaar binnen jouw doelgroep.
     
  4. Adverteer jij breed omdat jouw doelgroep te klein is om direct te targeten? Door gebruik te maken van specifieke beeldextensies kun jij ervoor zorgen dat alleen het relevante verkeer doorklikt naar de landingspagina. Zou kun je eenvoudig filteren binnen jouw doelgroep.
     
  5. Makkelijk A/B testen met verschillende relevante afbeeldingen. Door de performance van verschillende beeldextensies in de gaten te houden, kun je makkelijk verschillende varianten testen in de advertenties. Zo kun je eenvoudig zien welke afbeelding het beste aanslaat bij de doelgroep, en hierop verder borduren!
     
  6. Waar je moet betalen voor de bekende display campagnes binnen Google ads, is het gebruik van de beeldextensies helemaal gratis. 

Meer informatie

Zou jij graag meer willen weten over deze nieuwe mogelijkheid binnen Google Ads of zou je eens willen sparren over wat deze extensies voor jou en de organisatie kunnen betekenen? Neem contact op met een van onze ervaren recruitment marketeers!

We sow, you harvest

Wij geloven in samenwerking en in lange termijn partnerschap. Want daar plukken we samen de vruchten van.