Zuyderland is op zoek naar nieuwe zorghelden samen met Getnoticed

28-07-2020

De zorg staat midden in de belangstelling sinds de corona crisis. Naast het bestaande personeelstekort in deze branche is de vraag naar nieuw personeel enorm gegroeid. Tel hier nog eens bij op dat alleen in 2022 er al een tekort zal zijn van 80.000 zorgmedewerkers (bron: SER). Conclusie: de zorg heeft een enorme uitdaging de komende jaren. Zo ook voor Zuyderland. Echter is stilstaan geen optie, lees hier hoe Zuyderland, ook in deze tijden, doorpakt.

Laatste update: 19-10-2020, zie ''stap 2''.

Stap 1 - Plan van aanpak

Recruitment als kerntaak

De eerste stap voor Zuyderland intern, was het benoemen van ‘’recruitment’’ als kerntaak van de organisatie. Op basis van onze ervaring in andere sectoren met grote schaarste, zien we dat wanneer er focus op recruitment gelegd wordt er ook resultaten worden behaald. Vanuit deze visie is er besloten om de huidige, standaard werken-bij website om te gaan bouwen naar een online recruitment platform waarmee meer en betere kandidaten geworven worden. Om dit te realiseren heeft Zuyderland ons team ingeschakeld.

Werken-bij website à la Getnoticed

Om de kerntaak recruitment optimaal te kunnen uitvoeren is een Top-Notch werken-bij website van cruciaal belang. De huidige werken-bij website van Zuyderland dient daarom hoognodig te worden verbeterd, zodat: 

  • Het verhaal van Zuyderland als werkgever veel rijker wordt verteld, middels tekst, foto’s en video’s;
  • De doelgroepen optimaal bediend worden met webpagina’s die alles vertellen wat de doelgroep interesseert;
  • De nieuwe werken-bij website standaard verbonden is met alle socials, Google en jobboards;
  • De nieuwe werken-bij website verbonden is met de back-end systemen van recruitment (Raet-EasyCruit);
  • Alles meetbaar is, op basis van bronnen, doelgroepen en sollicitaties.

 

De uitvoering

Om dit project te laten slagen wordt er gestart met een strategie-sessie waarin we de wensen van Zuyderland combineren met onze expertise. De resultaten hiervan betreffen: 

  1. Een optimaal functioneel ontwerp (wireframe).
  2. Een uniek en sterk op interactie gericht design. 

Na akkoord, gaat de bouw van de nieuwe website starten, waarbij ook de koppeling met het ATS (EasyCruit) wordt gerealiseerd. Dit alles is de start van een nieuwe werken-bij website van Zuyderland.

Het doel

De nieuwe werken-bij website van Zuyderland wordt een platform met persoonlijke content, die met een hoge kwaliteit wordt gemaakt door de interne media afdeling van Zuyderland in combinatie met de online recruitment kennis van Getnoticed. Dit resulteert in het bereiken van het einddoel: het werven van nieuwe, kwalitatieve zorg professionals in Zuid-Limburg. Daar werken we gezamenlijk op dit moment ‘’kei hard’’ voor!

Stap 2 - Het design

Hoe ziet top functionaliteit eruit?

Op basis van de gewenste functionaliteiten (wireframe) is nu de tijd gekomen om de door Zuyderland zelf geproduceerde content te laten shinen. We hebben de huisstijl zo toegepast dat deze naadloos aansluit en niet te overheersend is. Het design moet tenslotte de bezoeker vertellen wat hij of zij kan doen op de website en het navigeren moet zo eenvoudig mogelijk worden gemaakt. In het geval van Zuyderland houdt dit in: hoe kom ik het gemakkelijkst naar de vacature- en sollicitatiepagina. Om dit doel te bereiken en ook alle andere content toegankelijk te presenteren, is een designer nodig. Rick Frenken, UI Designer / Front-end Developer, heeft al jaren ervaring om de verschillende wensen van onze klanten bij elkaar te brengen in 1 top design. Of zoals Rick het zegt: ‘wij creëren een inhoud die zowel to-the-point is, als vertrouwd overkomt voor de bezoekers van de website’.

Vrijdag 16 oktober 2020 hebben we Rick's ontwerp van de homepage gevuld met de aangeleverde content én deze gepresenteerd aan het team van Zuyderland. Gezien het enthousiasme van onze klant, kunnen wij concluderen dat we op de goede weg zitten. Met een paar kleine aanpassingen gaat Rick nu de overige pagina’s ontwerpen.

We starten altijd met 1 webpagina (meestal de homepage), zodat we een goede aansluiting houden met de klant bij de verdere ontwikkeling van het design.

Blijf up-to-date

Wil jij op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van dit project, volg dan onze socials en de nieuwsbrief.

Wil jij zelf ook uitblinken in recruitment? Neem dan eens contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden met jou.

We sow, you harvest

Wij geloven in samenwerking en in lange termijn partnerschap. Want daar plukken we samen de vruchten van.