Wellicht hebben jullie al het een en ander voorbij zien vliegen op LinkedIn of via andere kanalen. Namelijk de mysterieuze ‘ChatGPT’.
Lancering
De ChatGPT is een krachtig kunstmatig intelligentie model dat door OpenAI is getraind. De chatbot is in november 2022 uitgerold en direct viraal gegaan. Het biedt marketeers & recruiters veel voordelen en is een waardevolle tool voor hen die op zoek zijn naar manieren om hun marketing & recruitment strategieën te verbeteren en te versterken. Hieronder nemen we je mee in de voordelen van de ChatGPT voor marketeers en recruiters.
Een paar van de mogelijkheden voor marketing en recruitment:
- 24/7 beschikbaarheid: ChatGPT werkt continu, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Dit betekent dat marketeers en recruiters altijd toegang hebben tot alle data en de mogelijkheid hebben om de connectie aan te gaan met hun doelgroep op diverse locaties. Zo hoef je niet te wachten op interne content creators of hoef jij niet zelf aan de slag met het schrijven / maken van content.
- Personalisatie: ChatGPT is in staat om zijn antwoorden / teksten / vertalingen / content te personaliseren aan de hand van de informatie die hem gegeven wordt over de doelgroep die jij target. Door de gepersonaliseerde content kunnen marketeers en recruiters heel gericht en persoonlijk communiceren met hun doelgroep. Dit kan vervolgens weer bijdragen aan een verbeterde candidate of customer journey. Daarnaast kan de Chatbot data analyseren, vergelijken en opslaan. Zo kun je gemakkelijk rapportages uitdraaien, toelichting bieden of bijvoorbeeld vele CV’s in een keer opslaan.
- Snelheid: De ChatGPT reageert snel op verzoeken en levert verschillende content in een paar seconden. Dit betekent dat marketeers en recruiters in staat zijn om snel te schakelen met de doelgroep. Heb jij direct advertentieteksten, vacatureteksten of bijvoorbeeld sollicitatievragen nodig? Niet getreurd, binnen een oogwenk levert de chatbot deze bij je aan.
- Schaalbaarheid: De ChatGPT is in staat om met veel gebruikers te communiceren, wat betekent dat marketeers en recruiters in staat zijn om met diverse doelgroepen te communiceren.
- Kosteneffectiviteit: In vergelijking met traditionele marketingmethoden, zoals online marketing of direct mail, is ChatGPT een kosteneffectieve manier om te communiceren met de doelgroep. Minimal effort, maximum satisfaction.
In conclusie, de ChatGPT biedt marketing en recruitment een waardevolle tool om hun strategieën te versterken en te verbeteren. Door middel van personalisatie, snelheid, schaalbaarheid en kosteneffectiviteit, kan ChatGPT helpen om de doelgroep te bereiken en te communiceren op een manier die bij hen past!
Meer weten over de ChatGPT en zijn functies? Onze marketeers vertellen je graag meer!