Hoe kunnen we je helpen?

Wat is jouw verhaal? Laten we samen een kaartje leggen!

Auteur: Bennie Vialle, Roxann Bloemendal

10-05-2024

Een bedrijf of merk heeft vaak een uitstraling, een verhaal dat het vertelt. Dit verhaal is zichtbaar in alles wat jullie doen en communiceren. Maar wat als dit verhaal niet helemaal overeenkomt met wie jullie écht willen zijn? Wat als jullie verhaal naar buiten toe anders is, of anders voelt, dan eenmaal op de werkvloer? Pas dan op, want wanneer de uitstraling van een bedrijf niet overeenkomt met de werkelijke werkcultuur, vinden medewerkers en potentiële kandidaten snel hun weg naar concurrenten. 

Voordat jullie die nieuwe website lanceren of een nieuwe campagne starten, is het essentieel om te zorgen dat jullie verhaal klopt. Wij van WC-eend, eh.. Getnoticed natuurlijk, geloven sterk in de kracht van een goed verhaal: een verhaal dat niet alleen sterk is, maar ook echt jullie identiteit weerspiegelt.

Waarom een sterk verhaal zo belangrijk is.

Een goed verhaal is de basis voor alles wat jullie doen als bedrijf of merk. Het zorgt voor herkenbaarheid, spreekt de juiste doelgroep aan en geeft richting aan al jullie communicatie-uitingen. Een helder verhaal zal jullie een flinke stap vooruit helpen; het is de fundering waarop je kunt bouwen én het kompas dat de juiste richting wijst.

Het vertellen van jullie verhaal begint bij het begrijpen van wat jullie als bedrijf of merk willen uitstralen. Soms is dat lastig in woorden te vatten of blijft het juist te algemeen, waardoor jullie eigen unieke waarde verloren gaat. Laten wij daar nou een, vinden wij, erg slimme oplossing voor hebben! Met behulp van een zogenaamde Card sorting Sessie vinden we samen een gestructureerde manier om tot de kern van jullie verhaal te komen. 

Het mooie van de Card sorting Sessie is dat het jullie gaat verrassen. Samen vertalen we jullie gevoel naar woorden en worden jullie bewust van de huidige situatie en waar jullie naartoe willen. Voor ons is dit niet alleen een sterk verhaal, maar ook een kans om jullie écht te leren kennen, te begrijpen wie jullie zijn en wat jullie echt willen uitstralen als bedrijf of merk.

Leg eens uit, wat is een Card sorting Sessie?

Men neme een grote tafel (bij voorkeur één waar iedereen omheen kan lopen), met een magneet in het midden. De magneet symboliseert de hoofdvraag, bijvoorbeeld "Wat willen jullie als merk uitstralen?". Rondom de magneet liggen zo’n 50 kaartjes, elk met een woord erop. Deze woorden representeren aspecten van jullie bedrijf of merk, van "innovatief" tot "betrouwbaar" en alles daartussenin. 

Aan jullie de taak om te bepalen hoe belangrijk elk woord is voor jullie verhaal. Leg je een kaartje dicht bij de magneet, dan geef je aan dat dit aspect essentieel is. Verder weg betekent minder belangrijk. 

Tijdens het verschuiven van de kaartjes ontstaat er een verhaal, een verhaal over jullie bedrijf, over wie jullie zijn of willen zijn. We dagen jullie uit om te vertellen waarom bepaalde woorden juist wel of niet gebruikt worden. Laat jouw verhaal het verschil maken!

Ja, Getnoticed, dat wil ik ook!

Ontdekken wat jullie verhaal is? Laten we dan samen aan de slag gaan met een Card sorting Sessie. Dan bouwen we samen aan een sterk en uniek verhaal dat jullie doelgroep aanspreekt, zodat jullie nog meer of nog sterkere kandidaten gaan aantrekken!  Laten we iets inplannen!

We sow, you harvest

Wij geloven in samenwerking en in lange termijn partnerschap. Want daar plukken we samen de vruchten van.