Recruitment Nederland kan er niet meer omheen. De olievlek Google for Jobs verspreidt zich over Europa en op 25 augustus 2020 maakte Google bekend ook in Nederland live te zijn. Wil je weten wat je moet doen om je vacatures zichtbaar in Google for Jobs te krijgen? Neem contact op en/of ontvang onze gratis White Paper met alle informatie.
Google for Jobs is Google's nieuwste zoekmachine tool voor vacatures.
Google for Jobs is gemaakt om werkzoekenden zo makkelijk mogelijk te voorzien van passende vacatures. Werkzoekenden zien na hun zoektocht in Google de gefilterde vacatures in de Google for Jobs widget. Het platform meet welke vacatures het 'goed doen' en bepaalt dus ook welke vacatures als eerste getoond worden. Ben jij met jouw bedrijf niet zichtbaar of bedien je een werkzoekende niet optimaal? Dan gaan de kwalitatieve sollicitanten naar de concurrent. Wij schrijven in op deze pagina hoe je in Google for Jobs terecht komt.
Bij de start van Google for Jobs in de UK waren er 47 van de 100 wervingsbureau's niet Google for Jobs ready. Bij welk bedrijf hoor jij?
Dirk Driessen, Sales & Marketing ManagerWaar het voorheen amper mogelijk was om met je vacature in Google boven een jobboard te ranken, wordt dat nu wél mogelijk. Google vindt de vacaturetekst leidend. Jouw tekst bepaalt jouw positie in de ranking. Wanneer een werkzoekende op een vacature in Google for Jobs klikt, ziet hij via welke bronnen hij kan solliciteren. De corporate website wordt hierin als eerste getoond, daarna pas een jobboard. Zorg wel dat je technisch in orde bent, anders word je door niemand gevonden. In onze White Paper lees je alles over structured data: de techniek achter het zichtbaar zijn.
Wil jij weten of je vacatures leesbaar zijn in Google for Jobs? Wij checken het gratis voor je!
73% werkzoekenden start de zoektocht op Google.
In de UK is Google for Jobs de op één na grootste vacaturesite in de markt.
Bedrijven als Johnsson & Johnsson hebben 18% meer sollicitanten.