Project
Waterschap Rivierenland

Waterschap Rivierenland beheert het rivierengebied tussen de Lek (die overgaat in de Nederrijn) en de Maas. De ruim 900 medewerkers zorgen samen voor schoon en voldoende oppervlaktewater, voor veilige dijken en goed onderhouden polderwegen. En daarbij gaan ze nooit voor de ‘quick fix’, maar voor kwaliteit, duurzaamheid en de beste oplossing voor mens en natuur.

Als eerste heeft Getnoticed, op basis van ons eigen template een werken-bij website voor Waterschap Rivierenland ontwikkeld. Dit moest een plek zijn, waar het niet alleen eenvoudig is om vacatures te vinden en te solliciteren, maar ook een plek waar het employer brand van Waterschap Rivierenland naar voren kon komen. Vervolgens is deze website gekoppeld aan Connexsys, zodat alle sollicitaties direct bij de juiste recruiter terecht zouden komen. Door middel van de goede fotografie en de juiste content is het voor potentiële kandidaten een hele goede plek om kennis te maken met werken voor Waterschap Rivierenland.

Het hebben van een converterende werken-bij site die er ook nog eens strak uitziet is echter niet voldoende voor het aantrekken van de juiste kandidaten. Daarom helpen onze marketeers met het aantrekken van deze kandidaten. Voordat onze samenwerking tot stand kwam, wist Waterschap Rivierenland niet via welk kanaal kandidaten op de website terecht kwamen, en welke marketingmiddelen (bijv. jobboards) goede kandidaten opleverden. Getnoticed heeft in eerste instantie ervoor gezorgd dat alles wat er op de website gebeurd gemeten kan worden, en heeft voor Waterschap Rivierenland een dashboard ontwikkeld waarbij alle belangrijke data overzichtelijk worden gepresenteerd. Denk hierbij aan aantal bezoekers, hoe lang bezoekers blijven, hoe vaak ze een jobalert maken én uiteraard het gehele sollicitatieproces. Door middel van een uitgebreide campagne zorgen we ervoor dat we continu de juiste bezoekers naar de website trekken.

Met behulp van het beschikbaar gestelde marketingbudget, maken de marketeers elke maand een verdeling van het budget, en zorgen ze voor het behalen van de juiste resultaten binnen de afgesproken KPI's.

  • Employer brand: advertenties met verschillende video's en foto's op verschillende social media kanalen plaatsen, om zo meer engagement en zichtbaarheid te creëren onder de (latent zoekende) doelgroep.
  • Focus vacatures: vacatures met een hoge interne vraag, extra aandacht geven via social media, retargeting en jobboards.
  • Alle vacatures: continue zichtbaarheid van alle openstaande vacatures op kanalen die aansluiten bij actief werkzoekende (bijvoorbeeld jobboards).

De combinatie van een goed converterende website en het aantrekken van de juiste bezoekers resulteerde al snel in een hoger conversiepercentage, meer sollicitanten en ook nog eens betere kwaliteit. Doordat wij continue blijven meten en analyseren kunnen we onze campagne blijven optimaliseren en zo werken aan een sterk wergeversmerk voor Waterschap Rivierenland. 

Welke technieken zijn er toegepast?

CMS Serena

Wireframe

Template design

Pagebuilder

Werken-bij website

Resultaat

  • 15.

    Vacatures.

  • 4.000 

    Bezoekers gemiddeld per maand.

  • 2,5%

    Sollicitatiepercentage.

  • 23

    Gemiddelde sollicitaties per maand.

Vragen over dit project

Vergelijkbare projecten

We sow, you harvest

Wij geloven in samenwerking en in lange termijn partnerschap. Want daar plukken we samen de vruchten van.